Veel gestelde vragen
- Home
- veel-gestelde-vragen-eigenaren
Aankomst- en vertrekdagen
Om een zo goed mogelijk rendement voor u te realiseren, hanteren wij per periode verschillende aankomst- en vertrekdagen. Aankomst in de appartementen is mogelijk van maandag - vrijdag. Voor de studio's geldt aankomst maandag - zaterdag.
Standaard kunnen uw huurders minimaal 2 overnachtingen boeken. Afhankelijk van het seizoen / zon- & feestdagen hanteren wij minimaal 3 nachten. In de zomervakantie worden de appartementen per week verhuurd (wisseldag vrijdag). De studio's worden in de zomermaanden verhuurd per midweek en weekend.
Deze voorwaarden m.b.t. de minimale verblijfsduur worden ook (automatisch) door onze partners / touroperators gebruikt.
Annuleringen
Indien Huurder binnen 31 dagen voor de aanvang van het geplande verblijf zijn huurovereenkomst annuleert, voldoet de Onderneming aan Eigenaar, onder aftrek van provisies en kosten conform deze overeenkomst, de door de Huurder betaalde annuleringsvergoeding met betrekking tot de geannuleerde periode. De genoemde vergoeding is niet van toepassing indien een huurovereenkomst met een Huurder wegens een tekortkoming wordt geannuleerd of Huurder verplaatst is naar een ander Object. Buiten de termijn van 31 dagen is Onderneming geen vergoeding verschuldigd aan Eigenaar. De Onderneming zal echter trachten de geannuleerde periode opnieuw te verhuren.
Beoordelingen
Reviews
Vertrekkende gasten worden, na check-out, via de e-mail uitgenodigd om uw vakantieobject en onze services te beoordelen. Deze reviews zijn zichtbaar via de eigenaren-login.
Klachten
Ontvangen klachten zullen indien nodig gemeld worden bij u als eigenaar, al dan niet voorzien van advies om herhaling te voorkomen.
Boekingen
Via uw eigenaren login reserveert u uw eigen verblijf voor de gewenste periode. Zie uitleg eigenaren-login.
Verblijf voor vrienden/familie
Door familie en/of vrienden uw eigen boekingslink te sturen, kunnen zij eenvoudig uw accommodatie reserveren en ziet ons reserveringsysteem dat deze boeking via u binnenkomt en krijgt deze boeking de status ‘via eigenaar' . Zie voor verdere uitleg eigenaren login.
Verblijf voor 1e lijns familie
Volgens contract mag eerstelijns familie onder uw naam verblijven in de accommodatie.
Contact
Contactpersoon
Er is één vaste contactpersoon. Zij is bereikbaar via eigenaren@aparthotelzoutelande.nl
Binnen 1 werkdag heeft u normaal gesproken reactie. Sommige vraagstukken (bijv. financiële vragen of m.b.t. het contract) kunnen langer duren.
U bereikt ons het beste via eigenaren@aparthotelzoutelande.nl of 0031 118 236060
Eigenaren login
Na het aanmelden van uw accommodatie, ontvangt u automatisch een mail over uw eigenaren-login. Hierin staat de gebruikersnaam en een wachtwoord, wat u aanpast naar eigen wens.
Via de eigenaren-login kunt u allerlei info raadplegen: gemaakte reserveringen, beschikbaarheid, reviews, facturen en uw eigen vakantie c.q. verblijf vastleggen.
Eigen verblijf boeken
Om dubbele boekingen te voorkomen is het erg belangrijk dat u uw eigen verblijven via uw eigenaren login vastlegt. Via de button ‘Reserveren’ kunt u eenvoudig uw eigen verblijf boeken.
De reserveringsfactuur welke u vervolgens ontvangt via e-mail dient u te betalen.
Openstaande facturen worden, indien niet tijdig betaald, via de maandelijkse afrekeningen met elkaar verrekend.
Facturen
Facturen
Via de eigenaren-login heeft u real-time inzicht in de verhuuropbrengsten. U vindt er verschillende soorten facturen.
Periodieke factuur
U ontvangt een periodieke factuur, bijvoorbeeld voor de bijdrage voor het beheer of energiekosten.
Takenfactuur
Bij uitgevoerde taken, vallend buiten het contract, ontvangt u een taakfactuur. Denk hierbij aan de aanschaf van nieuw inventaris of uitgevoerde werkzaamheden door onze technische dienst of externe partij.
Huurfactuur
U ontvangt de huurafrekening voor de 15e van elke maand. Uitbetaling vind plaats 10 dagen na facturatiedatum rond de 25e van elke maand. De vertrekdatum van uw gasten is bepalend voor in welke maand het (gehele) verblijf wordt afgerekend.
Grote schoonmaak
De grote schoonmaak vindt jaarlijks plaats voor de zomervakantie. Welcome in Zeeland voert deze uit.
Onderhoud
Klein technisch onderhoud wordt door Welcome in Zeeland uitgevoerd. Denk hierbij aan het vervangen van een lamp, aanvullen van servies etc. Groter onderhoud wordt, nadat u op de hoogte bent gebracht/akkoord bent, door u zelf uitgevoerd of via ons uitbesteed. In het laatste geval worden de gemaakte kosten in rekening gebracht.
Overeenkomst
De overeenkomst wordt voor vijf jaar aangegaan en na afloop stilzwijgend verlengd met een jaar.
Verkoop woning
De overeenkomst kan voortijdig beëindigd worden door verkoop van het vakantieobject of onherstelbare schade als gevolg van brand of een natuurramp.
Opzeggen overeenkomst
De overeenkomst dient schriftelijk opgezegd te worden, minimaal 3 maanden voor einde contractdatum.
Paymentproviderfee
Om (potentiële) huurders meerdere betaalmethodes te bieden en hiermee (laagdrempelig) meer boekingen te kunnen genereren, maken wij gebruik van een Payment Provider.
Een payment service provider (PSP) of betaalprovider voorziet webwinkeliers van veilige online betaalmogelijkheden, zoals iDEAL, bankoverschrijving, creditcardbetaling en betaling per mobiele telefoon.
Gemiddeld kost dit 2,65% van het bruto verhuurbedrag. Dus niet enkel over de huur, echter ook over de schoonmaakkosten, bedlinnen en toeristenbelasting etc..
Deze kosten worden gedekt door de payment provider fee € 2,14 / 1,96 (incl/excl. btw) per nacht.
Schoonmaak
Eindschoonmaak
Na vertrek van de gasten wordt uw accommodatie schoongemaakt. Dit gebeurt zorgvuldig door eigen medewerkers. Zij werken, via een App, een schoonmaaklijst af. Deze lijst is per object op maat gemaakt. Medewerkers vinken deze lijst na de uitgevoerde werkzaamheden af. Op deze manier kunnen we garanderen dat er schoon werk wordt afgeleverd en geen taken worden vergeten. Uiteraard controleren we (steekproefsgewijs) de schoonmaak-activiteiten.
Schoonmaak na verblijf van eigenaren
Ook na uw verblijf maken wij schoon. Deze schoonmaak is verplicht, maar bereken we door tegen een gereduceerd tarief. Zo houden we onze kwaliteit hoog én op een gelijk niveau.
Grote schoonmaak
Alle objecten worden eens per jaar voorzien van een grote schoonmaak. Tevens worden de ramen van de accommodatie zo'n 6 keer per jaar gereinigd.
Borg / Schadefondsfee
Ter vervanging van borg hanteren wij € 1,61 / € 1,48 (incl/excl. btw) per nacht. Dit ten behoeve van dekking schades welke door de gasten zijn veroorzaakt. Aangezien wij niet altijd kunnen bewijzen dat gasten een schade hebben aangericht, creëren wij hiermee minder discussie en voorkomen wij negatieve recensies.
Touroperators
Welcome in Zeeland schakelt Touroperators in, om uw accommodatie zo breed mogelijk verhuurbaar te maken. Door gebruik te maken van deze diensten wordt de bezettingsgraad sterk vergroot. Doordat ons reserveringssysteem gekoppeld is met de reserveringsystemen van deze aanbieders worden beschikbaarheid en prijzen real-time geactualiseerd. Door deze moderne techniek voorkomen wij dubbele boekingen en zijn prijswijzigingen eenvoudig door te voeren.
Werkwijze
Alle objecten worden sowieso aangeboden via:
- Booking.com
- Bungalow.Net
- BungalowSpecials
- Fewo Direkt/Home Away
- Bookit/Weekendje weg
- Heerlijke Huisjes
- Belvilla.nl
- Expedia
Traumferienwohnungen.de en Airbnb worden gedeeltelijk ingezet.
Daarnaast bieden bovenstaande partners uw accommodatie aan op honderden andere verschillende websites waardoor uw accommodatie een nog groter bereik heeft.
Uw vakantiewoning promoten
Mocht u over een eigen website beschikken, zelf via portalen willen adverteren of vrienden en bekenden eenvoudig de mogelijkheid willen bieden uw vakantiewoning te kunnen boeken, dan kunt u gebruik maken van uw eigen Boekingsmodule cq -link. Deze URL (link) is te vinden onder de button ‘Promoten’. Deze link plaats u op uw eigen- of een advertentiewebsite of u verstuurt deze via E-mail. In deze URL zit uw Owner-ID verwerkt waardoor ons reserveringssysteem alle online reserveringen welke gemaakt worden via deze link verwerkt als ‘boeking via eigenaar’. Boekingen met deze status worden met een gereduceerd provisiepercentage (zoals overeengekomen) afgerekend.
Zondag wisseldag?
Gasten kunnen op zondag vertrekken. Er geldt geen aankomstdag voor de zondag. Accommodaties die op zondag beschikbaar komen, worden direct op maandag gereinigd.
Betaaldatum verhuurafrekening
U ontvangt de huurafrekening voor de 15e van elke maand. Uitbetaling vind plaats 10 dagen na facturatiedatum rond de 25e van elke maand. De vertrekdatum van uw gasten is bepalend voor in welke maand het (gehele) verblijf wordt afgerekend.